Bli medlem

10. Stänk och splash ska ge fler i Haparanda

Efter en segdragen debatt beslutade kommunfullmäktige i Haparanda att staden skulle få en ny visuell identitet. Den nya profilen innehåller stänk, splash, och olika grafiska element som ska spegla typiska kännetecken hämtade från Haparandas natur och arkitektur. Genom den nya visuella identiteten hoppas man att fler ska flytta till Haparanda och märkligt nog hoppas man också på ökade födseltal som ett resultat.

Exakt hur en svart stänkfläck ska leda till vare sig ökad inflyttning eller födsel är höljt i dunkel, men priset för det nedlagda arbetet och ”brand booken” landade på 300 000 kronor.

Läs mer på HBwebben (Haparandabladets webb)

 

Tack!

Vad roligt att du är intresserad av vår verksamhet! Du prenumererar nu på vårt digitala nyhetsbrev där vi berättar om det senaste i skattedebatten samt vårt arbete och genomslag i media. Du får engagerande debattartiklar, nyheter och de senaste granskningarna från vår Slöseriombudsman. Breven innehåller också tips från våra skattejurister.

Vi är en medlemsorganisation som lever på våra medlemmars bidrag för att kunna göra vårt arbete. Tror du på det vi gör, är du också välkommen att bli medlem.
Swisha 399 kronor direkt via mobilen på 123 115 94 25. Ange ditt personnummer och mailadress i meddelanderutan.

Tack!

Vad roligt att du är intresserad av vår verksamhet! Du prenumererar nu på vårt digitala nyhetsbrev där vi berättar om det senaste i skattedebatten samt vårt arbete och genomslag i media. Du får engagerande debattartiklar, nyheter och de senaste granskningarna från vår Slöseriombudsman. Breven innehåller också tips från våra skattejurister.

Vi är en medlemsorganisation som lever på våra medlemmars bidrag för att kunna göra vårt arbete. Tror du på det vi gör, är du också välkommen att bli medlem.
Swisha medlemsavgiften 295 kronor för det första året direkt via mobilen på 123 115 94 25. Ange ditt personnummer och mailadress i meddelanderutan.