
Slöso lämnar över stafettpinnen
I mer än två års tid har jag granskat vad vi får för våra skattepengar som Skattebetalarnas Slöseriombudsman. Men nu har det blivit dags för mig att lämna över stafettpinnen.
Det har blivit mängder med granskningar, samtal, en bok, TV-inslag, radio och massor av artiklar och pressklipp.
Det jag kanske är mest stolt över är hur vår gräsrotsrörelse mot slöseri bara fortsätter att växa. Varje vecka når vi hundratusentals svenskar med vårt budskap. Och varje månad blir vi fler än 1 000 till som kräver att våra skattepengar används på rätt sätt och går till rätt saker.
Det är fantastiskt att det finns ett så stort engagemang för hur våra skattepengar används!
Jag vill passa på att tacka för alla tips som strömmar in varje dag! Tack för alla delningar som sprider budskapet och alla kommentarer som håller samtalet om hur våra skattepengar används levande! Tack för gilla-markeringarna som också hjälper till att sprida alla tokiga exempel till fler!
En ny Slöseriombudsman kommer att presenteras inom kort. Tills dess administreras sidan av Skattebetalarnas förening och aktiviteten kan bli lite lägre än vanligt.
Vad jag ska göra nu får vi se. Du får gärna följa med på www.twitter.com/johanwg
Tack för mig!
/Johan Gustafsson
Relaterade nyheter
Så mycket skattepengar läggs på Almedalen 2026 – upp 40 procent
Almedalen är en dyr tillställning. Inte för dem som minglar i Visbys gränder, utan för skattebetalarna som står för notan. Varje sommar reser kommuner, regioner…
Lista: Så mycket kostar Almedalen (dig) 2026
I år kostar Almedalsveckan skattebetalarna minst 90 miljoner kronor – men hur mycket betalar du? Slöseriombudsmannen har sammanställt ett urval av kommuner, regioner och myndigheters…
Oxfam har fel – väljarna vill inte se högre skatt
Organisationen Oxfam hävdar att 53 procent av alla svenskar vill se en införd miljardärsskatt, efter att ha genomfört en ny opinionsundersökning. ”Det är en så…