Foto: Shutterstock
Bli medlem

10. Ytterligare 700 miljoner för EU-reklam

Först beslutades om en fond som under sju år ska dela ut 800 miljarder euro för att EU-länderna ska ”återhämta” sig efter pandemin. Men EU nöjde sig inte med det. I somras inleddes en kommunikationskampanj för att tala om hur bra fonden NextGenerationEU är. Ytterligare kostnad: 700 miljoner kronor. EU-kommissionens ordförande, Ursula von der Leyen, skryter om att kampanjen är den mest framgångsrika någonsin inom EU. Men det är inte svårt att göra reklam med andras pengar.

Tack!

Vad roligt att du är intresserad av vår verksamhet! Du prenumererar nu på vårt digitala nyhetsbrev där vi berättar om det senaste i skattedebatten samt vårt arbete och genomslag i media. Du får engagerande debattartiklar, nyheter och de senaste granskningarna från vår Slöseriombudsman. Breven innehåller också tips från våra skattejurister.

Vi är en medlemsorganisation som lever på våra medlemmars bidrag för att kunna göra vårt arbete. Tror du på det vi gör, är du också välkommen att bli medlem.
Swisha 399 kronor direkt via mobilen på 123 115 94 25. Ange ditt personnummer och mailadress i meddelanderutan.

Tack!

Vad roligt att du är intresserad av vår verksamhet! Du prenumererar nu på vårt digitala nyhetsbrev där vi berättar om det senaste i skattedebatten samt vårt arbete och genomslag i media. Du får engagerande debattartiklar, nyheter och de senaste granskningarna från vår Slöseriombudsman. Breven innehåller också tips från våra skattejurister.

Vi är en medlemsorganisation som lever på våra medlemmars bidrag för att kunna göra vårt arbete. Tror du på det vi gör, är du också välkommen att bli medlem.
Swisha medlemsavgiften 295 kronor för det första året direkt via mobilen på 123 115 94 25. Ange ditt personnummer och mailadress i meddelanderutan.